מפקד תחנת ב"ב בראיון חג: "הפיגוע הקשה הביא לחיבור עם הקהילה"

בנצי לייזרוביץ No Comments on מפקד תחנת ב"ב בראיון חג: "הפיגוע הקשה הביא לחיבור עם הקהילה"

מפקד תחנת ב"ב ל'קול חי': " הפיגוע הקשה בבני ברק בו שילמו בחייהם אזרחים ושוטר מהתחנה, הביא לחיבור הדוק בין המשטרה לקהילה ותושבי העיר, ולראות את הצרכים של אחד לשני" | סבב הביקורים אצל הרבנים השבוע , ממלאים אותנו ואותי אישית בכוחות מחודשים, אני יוצא מהביקורים הללו מחוזק

מפקד תחנת ב"ב סנ"צ רותם וסקר צילום: בנצי לייזרוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת בואם של חגי תשרי בפתח, ערכנו ראיון עם מפקד תחנת ב"ב ור"ג סנ"צ רותם וסקר שנכנס לא מזמן לתפקידו.

היערכות תחנת ב"ב לחגי תשרי

סנ"צ וסקר: לקראת החגים המשטרה מגבירה את הכוננות. תהיה נוכחות משטרתית גדולה במקומות הומי קהל, מרכזי קניות, בריכוזי קהל גדול יותר תהיה יותר נוכחות, סביב בתי הכנסת. אנו מעבים את המערך בהתאם לצרכים. גם בהיבט האבטחה וגם בבט"ש.

בשנה האחרונה העיר ב"ב חוותה פיגועים קשים.

סנ"צ וסקר: בשנה החולפת העיר ב"ב ותחנת ב"ב חוו 2 ארועי פח"ע. בגשר גבעת שמואל שם הצלחנו להגיע לחשוד. הארוע המשמעותי ביותר בו שילם בחייו השוטר אמיר חורי ז"ל שנהרג כשהגן על תושבי העיר ב"ב ,וכן הרוגים תושבי העיר. בארוע הזה ניתן לראות את החיבור ההדוק בין המשטרה לקהילה ולראות כל אחד את הצרכים של השני. אין לנו כרגע התרעה קונקרטית על ב"ב. אלו חגים שבאופן טבעי המתיחות גדולה יותר.

כיצד החיבור והיערכות בהיבט התנועתי במהלך החגים הקרובים.

סנ"צ וסקר: כבר בתחילת הכנת המטה, אנו בשת"פ מלא עם עיריית ב"ב ומנתחים יחד את הארועים הצפויים לנו בתקופה הקרובה. אם זה ערב ר"ה, כפרות, שוק ארבעת המינים וארועי חג סוכות . אגף התנועה המרחבית של דן סימנה את המקומות והשעות בהם נדרשת נוכחות גבוהה יותר של שוטרים ושוטרי תנועה להכוונת והזרמת התנועה. לקראת כניסת החג , השווקים ושוק ארבעת המינים בהם תהיה ההיערכות מרובה יותר להזרים את התנועה בצורה הטובה ביותר. אני קורא לנהגים לנהוג במשנה זהירות, חייב לציין כי תושבי ב"ב קשובים לדרישות ולהתאמת הנהיגה בהתאם לתנאי הדרך. אני קורא להולכי הרגל לחצות ולהקפיד על מעברי חצייה בלבד ,ולהקפיד על חוקי התנועה. רוכבי הדו גלגלי וקורקינטים להקפיד על מיגון כנדרש ונסיעה זהירה, שנוכל לעבור את תקופת החגים כמו שצריך. הרבה ילדים יוצאים לחופשת החגים ונדרשת זהירות מירבית הן מהנהגים והן מהולכי הרגל.

מה הם האתגרים שהיצבת לך כמת"ח דן?

סנ"צ וסקר: האתגר הגדול שלי הוא יכולת לתת מענה לציבור המאד גדול ומבורך בעיר ב"ב ור"ג (כ 400,000 תושבים). המון שת"פ עם הרבנים בב"ב והרשות המקומית, כדי שנוכל לחגוג את חגי ישראל כהלכה, לתת להם בשיגרה את המענה הטוב ביותר, להגביר את אמון הציבור במשטרה, לקדם תהליכים וגיוס חרדים למשטרה, כך נוכל להבין וללמוד יותר את הצרכים של המגזר החרדי יותר טוב ובצורה טובה.

שתף אותנו במוקד שנקרא מוקד דתות/ ניידות שבת.

סנ"צ וסקר: כחלק מהיערכות לחג , ולקרוא לנו כשנדרש, בתחנת ב"ב ישנו מודל ייחודי שבקרוב ייושם בכל הארץ , הנקרא- מוקד דתות. מוקד זה הוקם בהיתר הרבנים. במוקד זה שוהים אנשים שאינם יהודים, מקבלים את הדיווח מהאזרח בשבת ובחג, ומעבירים אלינו לשוטרים את הדיווח און ליין, ובכך יש לנו יכולת לקבל  תמונת מצב אמיתי על הנעשה בתוך העיר ב"ב במהלך שבת וחג, זה משמש אותנו לתת מענה ראשוני וזמן התגובה מהירה. למשל: ארוע של נעדרים ,עד היום הדיווח היה מתקבל רק במוצאי שבת וחג , היום ע"י המוקד הדיווח יכול להגיע אלינו בצמצום זמן וזה דבר קריטי לשפר יכולת למצוא את הנעדר. מוקד הדתות נמצאים במקומות האלו: עזר מציון- רחוב רבינוב. ביה"ח מעייני הישועה- רחוב פוברסקי.  שיבה טובה – רחוב דמשק אליעזר.  בטרם- רחוב זבוטינסקי. ונקודת שיטור עירוני- רחוב ירושלים 25. המוקד דתות מוכיח את עצמו בכל שבת וחג ותגובת השוטרים מצטמצמת מאד בעקבות הדיווח בזמן אמת ולא ממתינים עד מוצ"ש.

גל הפריצות בב"ב לא פוסח ,איך נערכים לכך במשטרה בחגים ומה המלצות שלך.

סנ"צ וסקר: באופן טבעי במהלך חגי תשרי הרבה נוסעים לחסידויות ולהתארח, וזה מהווה קרקע פוריה לאותם עברייני רכוש. אנו כפעילות מנע פועלים לצמצם את האפשרויות של אותם עברייני רכוש, פעולות שלא ניתן לפרטם כאן, ובהחלט יש היערכות משטרתית לזה. המבחן הגדול ביותר לצמצום עבירות רכוש נמצא על כתיפו של האזרח. לבעלי עסקים אני קורא לא להשאיר קופות גלויות לעין, לא אופניים חשמליים גלויות לעין. לבעלי דירות- אם משאירים מפתח בעציץ, בארון חשמל, מתחת לשטיח, ברור לכולנו שעברייני רכוש מכירים את זה.  בב"ב ציבור הקהילה מחובר ומאוחד, תשאירו מפתח אצל השכן ואני בטוח שלא תסורבו על ידם.

השבוע ערכת ביקורים בביתם של הרבנים, שתף אותנו על התחושות.

סנ"צ וסקר: כחלק ממסורת שת"פ בין תחנת ב"ב לרבנים, מפקד המרחב נצ"מ דניאל חדד ואני עורכים פעמיים בשנה סבב אצל הרבנים. אנו באים לעדכן, לשמוע מהם, לברך ולהתברך. שת"פ מלא בין המשטרה לקהילה. השיח הוא שיתופי, הצורך הוא משותף להיטיב את השירות לציבור, מתוך הבנה שיחד נוכל לקדם את האינטרס והציבור בב"ב. הביקורים הללו ממלאים אותנו כוחות חדשים ואנחנו יוצאים מחוזקים.

לסיום הראיון מבקש מפקד תחנת ב"ב לאחל ולברך את מאזיני קול חי ותושבי העיר ב"ב, ברכת שנה טובה, שנת שלום ואחדות, שנת שלווה שנת חיזוק שת"פ בין המשטרה לקהילה. וכולנו תפילה שהחגים יעברו בשקט ללא ארועים חריגים, לפחות בתחנה שלי ב"ב נעשה לכך הכל.



0 תגובות